Orolig

Som ni kanske vet så har jag kaniner, för att vara exakt har jag fem just nu, innan klockan sex hade jag sju stycken men två stycken gavs bort till bekantas bekanta. Men till mitt problem.
Jag har två stycken hanar som är helsyskon och dom har gått jättebra tillsammans tills för en vecka sedan då jag upptäckte att Kenny har biti Ozzy rejält i ryggen och han hade otäcka sår men som såg rätt bra ut. Jag separerade dom genast och dom har suttit ifrån varandra i en vecka och det går så bra så. Idag när jag tog upp ozzy för att kontrollera honom upptäckte jag att alla sår var REJÄLT infekterade och dom varade mycket. Nu tänkter du säkert att jag är en djurplågare men såren såg så fina ut att jag inte trodde mig behöva bry mig om dom så det är därför. Jag klippte bort hår då Ozzy är en ullig kanin så att jag lättare skulle komma åt såren. Klämde ur allt var eller ja det som gick en del hade klumpat ihop sig så det gick inte att få ut. Tvättade rent det så gott jag kunde och satte sedan tillbaka honom i sin del av boxen. Han äter och dricker och skuttar och mår bra men såren oroar mig, känner mig faktiskt som en djurplågare, att jag inte upptäckt det tidigare.
Om det fortfarande är varigt imorgon ringer jag min kusin som är veterinär och frågar honom vad jag ska göra då såren är rätt djupa, anser han att Ozzy skall till en veterinär åker vi med honom till min kusin uppe i Huddik så får han fixa honom, jag vill inte åka till distriktan direkt.

Usch inget roligt inlägg och inget direkt om mig själv och det är väl på ett sätt bra, är bara orolig över min bebis jag tycker om honom så mycket:(


avtryck
Postat av: sanna

gumman då...:/ jag vet att du är jätte noga med dina djur! och sår har en förmåga att se jätte fina ut å sen bara pang så vill dom inte vara det längre:( hoppas allt ordnar sig iallaf!

2010-01-21 @ 22:17:08
Postat av: lisa

lillbebisen då.. hoppas att han klarar sig! du vet att så länge du gör det bästa för honom är ingenting fel. kram syster.

2010-01-21 @ 23:00:24
Postat av: zaq

Nä, precis som Sanna skriver, så kan de faktiskt se jättefina ut och man vill ju att de ska få läka någorlunda ifred, sen blir de bara plötsligt nåågot...

Du ska se det går bra!

kram-kram...

2010-01-21 @ 23:15:58
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0