Det får en att tänka

Vissa människor utsätt för mer saker än andra människor och det är fel enligt mig. En person som jag känner är sjuk i cancer och jag vet att hon just nu inte mår bra och det känns så fel. Jag önskar att hon kommer må bättre snart och att hon får komma hem från sjukhuset och vara i hemmamiljö, man blir sjukare om man är på sjukhuset enligt mig. Nu håller jag tummarna.

Jag då? hmm jadu. Jag mår riktigt bra och det är tack vare eliten i skolan och riktigt bra läkare som har gett mig en bra medicin som gör att allting känns lättare. Idag har jag haft en riktig pluggdag och jag hoppas nu att provet imorgon går bra, klockan nio får ni hålla tummarna för mig. Jag har lite problem med att hålla isär röda och vita blodceller och blodplättar och vilken funktion för kroppen dom har, bara att hoppas på det bästa.

Imorgon har jag först prov sen naturkunskap kl 11 och efter det blir det lunch med eliten. Eftersom lillasyster inte brukar rida på fredagar så ska jag få rida ponny imorgon och det ska bli så roligt att få rida eftersom jag inte har gjort det på såååå länge, hur mkt jag orkar återstår att se. På lördag blir det till att rida Chessie och frisera hennes man som tydligen har växt, blir till att rycka och klippa antar jag.

Ja just ja mamma fyller år imorgon, wiiee..Sen ska jag boka biljetter till Övik också, funderar på att åka runt den 1? och komma hem den 6 eller 7? går det för öviksborna?
nu ska jag dricka lite cola för att pigga upp hjärnan och gå igenom anteckningarna igen. tjing tjing.

avtryck
Postat av: zaq

Åh, hoppas det går bra för henne, har själv haft en bekant som åkte på Hodkins (?) tror jag det heter) två gånger, men nu har han varit frisk lääänge så...



Skönt att höra att du också mår bättre just nu, men jag ska inte "tappa tummarna" för det, allt ska bli bra först ;-)

kram

2010-03-18 @ 21:46:43
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Freja

Läste din kommentar. Hade faktiskt tänk o fråga dig om han hade haft någon tidigare skada el så, och berätta det här (men bloggen hann före mig :P)

Han verkar ju ha ganska lätt för att spänna sig, iaf lite under den tiden jag haft honom.. Men hoppas du tycker det är okej att jag tar ut en massör åt honom lite då och då? Hon verkar ganska duktig :)



btw, en vacker dag lär du nog få frisera Prisen också, jag är ganska dålig på just den biten :P

2010-03-19 @ 23:30:28
URL: http://trulsdottern.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ja jag har ju redan smsat dig om påsk... Hör av dig så fort du bestämt dig.



Ang ditt problem med blodplättar, röda o vita blodkroppar så har jag ett tips!!



När jag gick gymnasiet och läste anatomi fick vi en rätt annorlunda hemläxa för att lära oss hur kroppen fungerar.

Vi fick kolla på ett barnprogram!!

"En cell-sam historia"



Det är Naturvetenskapens svar på Fem Myror är fler än fyra elefanter!



Kanonprogram!!



Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=REUQP9x7NZk



Finns fler avsnitt också...



Kram!



2010-03-20 @ 15:10:58
URL: http://curant.blogg.se/
Postat av: Junia

Hejsan... så jobbigt när någon är sjuk i ens omgivning på något sätt. styrkekram till alla berörda. "Eliten" hade däremot en mysig lunch... tack för det sällskap du skänkte oss den lunchen o det sällskap du skänker på skolan varje dag, så värdefullt!

2010-03-20 @ 19:13:13
URL: http://befriad.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0