Dressyr? hmm.



Hästen ovan heter Munsboro Chessie och ägs av min kompis Emelie. Chessie stod i vårt stall här hemma i Storvik men nu står dom i Jäderfors och jag ska väl försöka börja träna Chessie lite smått nu framöver.
Men nu börjar jag fundera, är jag en dressyrryttare? Jag är ju född hoppryttare men nu rider jag ju bara dressyr, rider inte ens över en bom längre, det är katastrof, allt är Gunillas fel:)

Har praktiskt taget varit hemma hela veckan och bara tagit det lugnt men imorgon ska jag in en sväng och ha engelska och naturkunskap, imorgon kväll har jag inga som helst planer, blir plugg antar jag eftersom jag har prov på tisdag i naturkunskapen. Myrran och jag har varit och tittat när Isabell red på ridskolan och man ser verkligen hur ridskolehästarna är "programerade" och att dom knappt reagerar på omgivningen.
D och jag hade ju ett litet "samtal" igår kväll och det slutade väl inte som vi ville och idag ångrade han sig och han gav mig en röd ros som typ "förlåt".

Nu ska jag snart ta och lägga mig så att jag orkar upp imorgon, känner att tröttheten börjar komma tillbaka och det skrämmer mig till tusen, vill inte gå tillbaka till det.


avtryck
Postat av: Anonym

Menar du att det skulle vara nåt fel med att vara dressyrryttare????



Du är som skapt för att rida dressyr med dina långa ben... jag avundas dig dem...



Sen är ju dressyr SÅ mkt roligare!! Eller hur??

Självklart kan man ju busa lite med hinder också ibland... små... låga...



... eller kallas det bara cavaletti då??



Hmm...

2010-03-26 @ 17:44:01

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0