Världskris?

Ja det är nu dags för den sista rapportskrivningen i skolan och ämnet blev en världskris men problemet jag har nu är vilken kris, hela världen kryllar av kriser, vissa märks andra inte.

För mig är en världskris något som påverkar hela världen annars skulle det inte heta världskris men jag är ju som jag är och vill påverka, få  människor att lyssna och genom en rapport får jag väl inte någon att lyssna?

Är världskrisen att Prinsessan Madeleine hade en svår tid när hon hade uppbrottet med Jonas eller är det att tusentals foster gömdes i tempel? Alla har vi olika synpunkter på världskriser.
Tankarna kring denna uppgift cirkulerar hela tiden då jag vill bli klar med den fort så att jag kan känna mig lugn men efter dagens läkarbesök har jag bara blivit mer stressad, varför?

Jag kände i måndags att det ilade i örat och gjorde lite ont, varningssignalerna ljöd och på tisdag morgon ringde jag vårdcentralen och fick tid hos en sköterska som tog blodprov (stick i fingret) och halsprover mm, tittade även i öron och hals men sa att allt såg så fint ut. Jag sa tack och for därifrån. I morse vid 4 vaknade jag och grät av smärta i örat men lyckades somna om vid fem och klev sen upp vid sju, halv åtta ringde jag vårdcentralen och bad att få komma dit igen och träffa en doktor vilket jag fick. Resultatet av besöket var, öroninflammation på båda öronen + en rejäl inflammation i vänster hörselgång. Doktorn förstod varför jag vaknat och grinat.
Nu blir det pencillin i 10dagar och smärtstillande lika länge sen är det bara att hoppas på att jag hör snart på vänster öra för det börjar bli drygt nu.

Men nu ska jag bara försöka ta det lugnt och kurera mig...och skriva rapport.

/M

avtryck

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0