Val 2010

Ja imorgon gäller det, röstning. Partierna vill att just du ska rösta på deras parti men är vi egentligen säkra på vad vi ska rösta eller går dom flest med ångest i bröstet mot vallokalerna och undrar på vad just dom ska rösta?

Sent som idag velar jag, vad ska just jag rösta på och vad kommer att bli bäst för mig, vilket parti är till för mig?
En studerande lantistös som har livet framför sig?

Under denna valkampanj har dom båda blocken visat hur man på ett politiskt sätt sjunker till dagisnivå. Att dra upp den 15 år gamla tobleronaffären är bara en del, dom har gjort en massa annat. Så hur blir det om Socialdemokraterna får makten, vågar vi lita på Mona Sahlin eller ska vi behöva oroa oss för vår statsminister som vi ska lita på? Eller ska vi våga lite på Fredrik Reinfeldt, vår vi tro att han denna gång betalar tv-licensen?

Ja frågorna är många och ingen vet hur det kommer att bli och vilket block som vinner, det jag bara hoppas på är att INTE sverige demokraterna får en chans att ta en plats i riksdagen, gör dom det brakar samhället och vi är då kanske påväg mot ett tredje världskrig, vem vet?!

avtryck

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0