Stanna jag vill kliva av!

Nu kommer jag vara personlig trots att jag bestämt mig för att INTE skyllta med mitt privatliv.

Sedan jag var 16 har jag haft diagnosen borderline och försökt anpassa mig till detta och vad det innebär, har även gått i behandling för det och försökt lära mig hantera känslor. Idag var jag till min doktor inom psykiatrin och det var som att han öppnade en dörr för mig, han förklarade för mig vad det egentligen är jag har.

Efter att vi hade pratat i nästan en timme fick jag min diagnos vilket kom som en chock för mig.
Det jag har är tvångssyndrom och bipolär vilket som sagt kom som en chock, mina kontroll och perfektionist grejer är väl helt normala?

Nu blev allt så mycket lättare, nu förstår jag varför jag är som jag är men ändå känner jag att nu klarar jag inte med
mera diagnoser och mediciner, min kropp orkar inte med mera.
Så jag frågar livet, får jag kliva av nu?

avtryck
Postat av: Therese

Hej!



Du verkar inte ha det lätt!

Det possitiva med att få "rätt" diagnos är att då kan du kanske få bättre hjälp och rätt mediciner för diagnosen. Kämpa på!

2011-02-12 @ 07:55:30
Postat av: Annelie Lemar

Gumman! Jag vet precis vad du menar!!!!!! Jag har fått tusen (typ) diagnoser, men min slutliga blev bipolär typ 2 och generellt ångestsyndrom. Har du varit hos Peter H på psyk? Han är ju bara bäst! Jag äter flera mediciner för detta, bland annat Lithium och det går väldigt bra. SKa vi starta klubb? ;-D Hör av dig om du vill prata! Kan vara skönt med en som är typ likadan.

Kram på dig stumpan!

Annelie

2011-02-12 @ 12:07:54
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

min mamma tar piller men hennes tillstånd har blivit bättre när hon började be till Gud och läsa koranen <3 brukar du som kristen be ? testa <3 kram <3 Gud hjälper människor som söker sig till honom PuSs <3

2011-02-13 @ 09:45:42
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Jag tycker att det är starkt gjort av dig att berätta.

Det visar att du trots allt accepterat din situation även om du inte gillar den, nu är det bara att kämpa vidare...



Fyll livet och din omgivning med personer som stöttar dig, det du brinner för och ta med energin därifrån till att kämpa! Du är inte ensam och ingen älskar dig mindre för att du har berättat sanningen.



Om jag bara kunde skulle jag trolla bort dina bekymmer... Du är en sån sällsynt underbar människa, oavsett diagnos!!!

Vi älskar dig och saknar dig enormt!



Massor av kramar!!!

Fam Berglund

2011-02-13 @ 14:07:15
URL: http://curant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0