Tantvarning!

Ja nu går det bara utför. Eftersom jag idag skulle åka till skolan i den stora staden så tänkte jag att det vore trevligt om jag inte hade mjukisbyxor och skoterstövlar på mig. Jag satte på mig pippinätt skor och taighta jeans, skit het kände jag mig. Att ta sig till skolan och allt det gick bra, fick även en liten träff med den underbare fotografen innan jag styra mammas ursöta bil tillbaka till vildmarken. Nu kommer det, jag skulle öppna garagdörren och vad tror ni att jag gör? Jo jag ramlar och vipps så dunkar huvudet i isen och då kommer tårarna, åh va det var synd om mig.

Lyckades köra in bilen och nästan krypa in där jag ringde mamma och berättade om den hemska olyckan som inträffat, jag var skadad!!! Huvudet värkte, höften värkte, hade fått sår på armbågen. Så där satt jag i soffan med en fläskfile mot huvudet och katten som tittade konstigt på mig, ungefär, matte varför har du maten på huvudet?

Nu gick huvudvärken dock över men jag var ju tvungen och spela på detta för att slippa gå ut igen men eftersom jag inte ätit godis på tre veckor hägrade en kexchoklad så jag begav mig ut med mamma till affären.

Men jag antar att jag är tvungen att skaffa mig broddar eller borra hål i mina skor och sätta i skruvar, allt för att slippa halka, jag är ju inte direkt grasiös när jag ramlar, ben, armar, kroppsvätskor, skrik, gråt ja allt fick mina grannar höra och se, en stackars tragisk 23åring som faller offer för isen, det är nästan värre än Egypten.

Ikväll har jag tröstat mig själv genom att halvsova mig genom På spåret och Parlamentet och nu ska jag ta mig en nattfösare i form av flour och lägga mitt stackars huvud på den nyfluffade kudden och drömma om att en vacker prins kommer åkandes i sin fina Audi Q7 V12 TDI och räddar mig där jag ligger på isen och jämrar mig.

Tjing tjing!

avtryck
Postat av: Gunilla

Stackars dig...

Tant är SÅ välkommen hit för några dagars vila!

KRAM!!!

2011-02-05 @ 11:52:27
URL: http://curant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0