Fastkejdad?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8453331.ab

När man läser sådana artiklar kan man undra vart psykvärlden är påväg. Ena stunden så spänns folk fast i bältessängar men nu kommer den nya trenden, kedja fast dem!!!
Jag lovar dig att skulle jag hamna på psyket skulle dem säkert kedja fast mig, varenda svensk skulle bli fastkedjad, allt för att slippa ha mänsklig kontakt.

Varför försöker man inte ta reda på anledningen till alla dessa psykiska problem och till varför människor mår dåligt. Häromdagen fick jag ett migränanfall och var till slut tvungen att uppsöka läkare eftersom inget smärtstillande fungerade. Av läkaren fick jag citodon och zobril utskrivet.

Bara där startar mina funderingar. Migrän kommer inte från ingenstans men jag lovar att den bottnar inte i någon depression eller liknande hos mig MEN för att läkaren ska slippa ta i det så väljer h*n den lättaste vägen och ger en 23årig person starkt lugnande och beroende framkallande smärtstillande, varför inte bara kedja fast mig i väggen när dem ändå är på gång, ja just ja jag är ju inte instängd i ett rum på psyk.

Vi försöker sträva efter att alla ska ha det så bra som möjligt och helt plötsligt gör sjukvården allt för att slippa ta ansvar, slippa den mänskliga kontakten som vi alla behöver. För en människa ska överleva måste dem ha dem primära och sekundära behoven, ungefär som sex, drugs and rock'n'roll. Nu säger jag inte att vi ska knarka oss till ett bra måeende men vi behöver alla lika kärlek ibland, inte bältessängar och kedjor som håller oss ifrån människor.

avtryck
Postat av: Hannah

Bra sagt! Jag skulle haft kvar en god vän här i livet om psykvården inte strulat till det och inte ens brydde sig om människan bakom en dessutom felaktig diagnos...

2011-01-24 @ 00:53:34

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0