Mitt mail till aftonbladet.

Hejsan!

Funderade ett tag vem jag skulle skicka detta mail till men ansåg att du var den rätta eftersom det gäller kropp och hälsa. Under ett tag har jag följt Kissie's blogg och ni skrev för inte så länge sedan att Kissie använde sig av den nya bantningsmetoden; barnmat. Tydligen fattar hon själv inte vad det är hon håller på med.
Jag tyckte det var jättebra att ni uppmärksammade folk om barnmatsdieten som Kissie använder sig av och visserligen bryr hon väl inte sig om det men det kanske finns ett par människor där ute som fattar att det hon håller på med är dåligt.

Jag har under flera år lidit av anorexia och är ÄNTLIGEN på väg att bli fri från helvetet och det gör mig så ont att läsa hennes blogg och se att hon skriver om hennes dieter och lägger ut bilder på sig själv som "tjock" och sen som smal, vad ger det för bild till de unga egentligen?
Att skriva till "kissie" själv är som att skriva till en vägg för hon anser ju att det hon gör är rätt och om ett par stycken får en ätstörning på grund av henne gör henne ingenting, hon kanske till och med tycker att det är bra. Hon verkar inte riktigt förstå vad det är hon håller på med.

Nu kan ju inte jag göra något åt detta men jag kände att jag var tvungen att skriva ett mail om detta, kanske kan det uppmärksammas?! Det är så tråkigt att det inte går att prata med henne om det hela för hon verkar som sagt inte bry sig.

Om detta mail kan vidareföras till någon annan skulle jag bli mycket glad för det gör mig faktiskt ont att se vad hon skriver och jag vet själv hur lätt det är att påverkas av bloggar och hur svårt det är att INTE läsa dem.

avtryck
Postat av: Linnea

Bra skrivet Magda! Och jag blir så himla glad av att läsa att du börjar bli bättre :)

2011-03-20 @ 00:34:26

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0