Biffalobill

Blev en tidig morgon idag och Lelle förstod väl inte riktigt varför man var tvungen att ha knoppar om man bara skulle ut i hagen, jättekonstigt. MEN han fick inte gå ut i hagen. Direkt in i transporten och sen for vi mot Näske. Första klassen började 09:00 och jag startade runt 09:30 och det gick rätt bra tills i mitten av programet då jag fick total soppatorsk, han gick inte fram för fem öre och galoppen blev jättedålig, kändes inte sådär jättebra.

Provade med ett par sporrar som jag fick låna men han blev bara sur då de var för långa (notis till mig själv, TA MED KORTA SPORRAR NÄSTA GÅNG).  I den andra klassen fick jag bättre känsla och han gick mer fram och vi fick mycket bättre respons av domaren i travdelen och jag var helt nöjd. Vi slutade på 52% i båda klasserna och det tycker jag är jättebra eftersom det var våran första tävling tillsammans. Men han kändes riktigt fin och som sagt domaren blev positivare i Lb:1 och jag tror att Lc:2 var för lätt för oss eftersom det inte är "så mycket att göra", Lelle behöver bli sysselsatt hela tiden.

 


avtryck

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0