Bra dag med duktig häst

Så nu är vi påväg hem från Sundsvall med pållen. Pazzi visade sig från sin bäst sida idag och var mycket duktiga än vissa andra. Vid mätningen och id-kontrolleringen hade hon svårt att stå stilla men sen fick hon gå en stund innan det var dags att gå in i ridhuset för löshoppninig och visningen.

Det som är "tråkigt" är att Pazzi just nu är i en växtperiod och hon är mkt högre i fram än i bak och det visade sig rejält under visningen men jag är nöjd med henne och hon fick 44p och 39p i löshoppningen så jag är mkt nöjd. Hon bråkade inget och hon jobbade på bra. Under ridprovet var hon jätteduktig och domaren tyckte hon var duktig.

Stina och hennes kompis Frida kom upp och tittade och det var jätteroligt att få krama om Stina, var ju ett tag sedan vi sågs. Men som sagt nu är vi påväg hemåt och det ligger en rosett på instrumentbrädan och hästen står lugnt i transporten så nu är det bara att åka hem och fixa stallet och tömköra min Biff och ge honom lite kärlek...Och ja just ja plugga dressyrprogram eftersom jag nästa helg ska till Näske och tävla.

Skriver mer sen och lägger ut en liten film kanske?!

Tjing tjing



avtryck
Postat av: Renée

Vad roligt att det gick så bra! Grattis! Jag ser gärna film. :)

2011-05-23 @ 11:03:31
URL: http://www.dressagelife.se

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0