Lång kvällsprocedur

Först och främst så har jag och Lelle hopptränat idag och tro det eller ej men till slut hoppade vi 90 (130). Först började vi lite smått med 50 och sen 70 men eftersom vi ska tävla på lördag måste vi ju träna på höjden vilken är 90 cm. När vi till slut kom mot hindret blev det en konversation mellan mig och Lelle vilken löd:
"Nej men Lelle vi hoppar inte, vi kommer för nära!"
"Håll käft morsan nu hoppar jag! WIIEEE!!!" Måste jag säga att Lelle hoppade minst 130cm istället för 90? Jag var en bra bit ovanför sadeln och tydligen var det vårt bästa språng på hela kvällen, hoppas det går skit på tävlingen för hästkusen hoppar mig ju ur sadeln för tusan.

Men som sagt vi kändes som ett idag på träningen och nu hoppas jag att det känns så fram tills på Lördag eller ja gärna efter det också men man vet aldrig med herr Lampard, han har sina dagar när han är helt veck i huvudet.
När vi kom ner till stallet börjar kvällsproceduren. Först ska allt av och det ska vara en morotsbit och det ska stretchas (stavning?) och sen ska det borstas och masseras. Men när nu allt det är klart skall det på med nattestrumpor och sen ska pyjamasen på. När allt detta är klart är Lelle nöjd och kan inta sin box om den nu är shettisfri vilket den typ aldrig är. När Lelle väl är i sin box vill han ha sin mat och den ska vara extra slaskig så han nästan kan dricka den, ju mindre han behöver anstränga sig desto bättre.

Nu ska denna trötta ryttare gå och sova för att orka med morgonproceduren.

 

Hur ser era kvällsprocedurer ut? Och täckar ni era hästar fortfarande?


avtryck

Kommentera inlägget här:

Namnet:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0